12월 2일(토)
DAY-1
Andrew Mood(University of Macau)
Future Education in the Age of Artificial Intelligence
신동광(광주교육대학교)
The Future of English Language Learning: The Transition from Digital Literacy to Prompt Literacy
[1세션] (영어)
The Role of English Education in Cultivating Golbal Citizens
● (좌장) 대한민국 건양대학교 교수 방용환
● 유네스코 인도네시아 위원회 사무총장 Itje Chodidjah
● 말레이시아 전 교육부(현 SEAMEO 근무) Kamaleswaran Jayarauah
● 태국(현 SEAMEO근무) Piyapa Su-angavatin
2세션(영어) 초등영어교과교육연구회 발표(목포백련초 교사 임다빈)
Using an Ecological Framework to Teach Global Citizenship at the Elementary Level
3세션(영어) 중등영어교과교육연구회 발표 (임자중학교 교사 윤종규)
Al in Teaching and Learning English Language
DAY-2
[ 4세션 ] 다문화와 영어교육
◆ Multiculturalism and English Education
● 기조발표 어도선 교수 "다문화주의 시대와 영어교육"
● 교육모형 김은현 서울신학대 교수
● 다문화요소 이해 이승주 길음중 교사
● 현장적용
(1) 구하라 고려대 대학원
(1) 남혜림 서울아주초 교사
◆ IB and English Education
● 기조발표 백재경 대구국제고 교사
● 현장적용 강은림 제주 표선중 교사
● 현장적용 김하영 제주 표선고 교사
● 조등 수업 설계 및 적용 이윤아(제주 풍전조 교사)
Plenary Speech (영어) Kyungah Knsty Bang in UNESCO
Multiculturalism and English Language Teaching
Plenary Speech (영어) Anna Androulaki-Woodcock, PhD from UK
Bringing International-mindedness into the English Classroom